Άρθρα από τον χειρουργό Dr Μουσιώλη

9 φυτικά τσάγια για τη δυσκοιλιότητα

Άρθρο του Dr Μουσιώλη | Χειρουργός Πρωκτολόγος

Βότανα για τη δυσκοιλιότητα

Για αιώνες, οι άνθρωποι έχουν χρησιμοποιήσει βότανα για να διευκολύνουν τα πεπτικά προβλήματα. Ορισμένα τσάγια μπορούν να τονώσουν το πεπτικό σύστημα και να βοηθήσουν στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας.

Η δυσκοιλιότητα είναι όταν κάποιος έχει λιγότερες από 3 εκκενώσεις του εντέρου σε μια εβδομάδα. Ωστόσο, μερικοί άνθρωποι μπορεί να αισθανθούν δυσκοιλιότητα εάν δεν έχουν καθημερινή εκκένωση εντέρων. Τα κόπρανα μπορεί να είναι σκληρά και ξηρά.

Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε το πόσο διαφορετικά τσάγια μπορούν να βοηθήσουν τα έντερα να κινηθούν και συζητάμε για τα αίτια και τους παράγοντες κινδύνου της χρήσης βοτάνων.

Μπορεί το τσάι να βοηθήσει στη δυσκοιλιότητα;

Η κατανάλωση ορισμένων τσαγιών βοτάνων μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας. Ορισμένα τσάγια μπορεί να βοηθήσουν στη δυσκοιλιότητα, είτε άμεσα είτε έμμεσα.

Το πόσιμο ζεστό υγρό είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να πάρει περισσότερο νερό το σώμα, και να μείνει ενυδατωμένο. Αυτή είναι μια ισχυρή φυσική μέθοδος για την ελάφρυνση της δυσκοιλιότητας. Στην πραγματικότητα, η ύπαρξη χαμηλών υγρών είναι μια κοινή αιτία δυσκοιλιότητας.

Η ζεστασιά του τσαγιού μπορεί επίσης να τονώσει το πεπτικό σύστημα και να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων.

Το άγχος μπορεί να παίξει έναν πρόσθετο ρόλο. Οι συντάκτες μιας έρευνας για το 2014, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το στρες μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο πεπτικό σύστημα. Αυτό μπορεί να εξηγήσει γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τσάι βοτάνων για να χαλαρώσουν και να ανακουφίσει το άγχος. 

Εννέα φυτικά τσάγια βοτάνων για δυσκοιλιότητα

Τα παρακάτω τσάγια μπορεί να έχουν καθαρτικά ή μυοχαλαρωτικά αποτελέσματα που βοηθούν στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας και στην ενθάρρυνση των κινήσεων του εντέρου.

1. Senna

Το Senna είναι ένα από τα πιο γνωστά και συχνά χρησιμοποιούμενα καθαρτικά συστατικά στα τσάγια. Το τσάι Senna είναι φτιαγμένο από τα αποξηραμένα φύλλα και τα λοβό του θάμνου της Σένας σιναμικής.

Το φυτό senna περιέχει ενώσεις που ονομάζονται γλυκοσίδες που διεγείρουν το πεπτικό σύστημα. Αυτό μπορεί να έχει καθαρτικά αποτελέσματα.

Πολλά χάπια καθαρτικά περιέχουν υψηλότερες συγκεντρώσεις της senna. Αυτά τα χάπια μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας.

2. Τσάι με μέντα

Το τσάι Peppermint είναι ένα δημοφιλές φυσικό φάρμακο για τα πεπτικά προβλήματα και πολλά φάρμακα για τα πεπτικά φάρμακα που περιέχουν περιέχουν εκχυλίσματα μέντας.

Η καταπραϋντική επίδραση της μενθόλης στην μέντα μπορεί να βοηθήσει να χαλαρώσετε από μία στομαχικό διαταραχή ενώ μετακινούνται τα κόπρανα μέσα στα έντερα.

Πιείτε ένα φλιτζάνι τσάι μέντας μετά από κάθε γεύμα μπορεί να ωφελήσει τους ανθρώπους που παρουσιάζουν δυσκοιλιότητα και στομαχικές διαταραχές.

3. Τζίντζερ

Όταν η δυσκοιλιότητα προέρχεται από κακή πέψη, η ρίζα τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τσάι τζίντζερ για να ηρεμήσουν τον ερεθισμό στο πεπτικό σύστημα και να βελτιώσουν την πέψη.

Το τζίντζερ τσάι μπορεί να βοηθήσει με την πέψη μετά από ένα βαρύ γεύμα. Το να πίνετε 1 ή 2 φλιτζάνια κάθε μέρα, μετά τα γεύματα, μπορεί να βοηθήσει το σώμα να επεξεργαστεί τρόφιμα και να παράγει κινήσεις του εντέρου.

4. Πικραλίδα

Το τσάι από την πικραλίδα μπορεί να βοηθήσει σε ήπια συμπτώματα του πεπτικού, όπως φούσκωμα ή περιστασιακή δυσκοιλιότητα. Η πικραλίδα μπορεί να διεγείρει το ήπαρ για να παράγει χολή, η οποία μπορεί να βοηθήσει έμμεσα με τη δυσκοιλιότητα.

Το τσάι της πικραλίδας μπορεί επίσης να δρα ως διουρητικό στο σώμα, προσθέτοντας περισσότερο νερό στο πεπτικό σύστημα και στα κόπρανα. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της ήπιας δυσκοιλιότητας.

Για να διευκολύνετε την διαδικασία πέψης, δοκιμάστε να πιείτε ένα φλιτζάνι τσάι από πικραλίδα μετά από γεύματα.

5. Μαύρο τσάι, πράσινο τσάι ή καφές

Η κατανάλωση τσαγιού με καφεΐνη μπορεί να επιταχύνει τις κινήσεις του εντέρου.

Η τόνωση του τσαγιού και του καφέ έχει επίσης καθαρτικό αποτέλεσμα.

Το μαύρο τσάι, το πράσινο τσάι και ο καφές περιέχουν φυσικά καφεΐνη, ένα διεγερτικό που επιταχύνει τις κινήσεις του εντέρου σε πολλούς ανθρώπους. Οι άνθρωποι πίνουν συχνά αυτά τα ποτά το πρωί για να ξυπνήσουν και να ενθαρρύνουν μια κίνηση του εντέρου.

Ωστόσο η καφεΐνη μπορεί να έχει αρνητικές παρενέργειες σε άτομα που είναι ευαίσθητα σε αυτήν.

6. Ρίζα γλυκόριζας

Το τσάι που παρασκευάζεται από ρίζα γλυκόριζας είναι ένας δημοφιλής τρόπος τόνωσης για πεπτικά θέματα. Η ρίζα γλυκόριζας έχει αντιφλεγμονώδη δράση και μπορεί να βοηθήσει στην πέψη.

Μετά από ένα γεύμα, το να πιείτε ένα φλιτζάνι τσαγιού ρίζας γλυκόριζας μπορεί να καταπραΰνει το πεπτικό σύστημα και να ενθαρρύνει μια κίνηση του εντέρου.

7. Ρίζα Marshmallow

 Η ρίζα του Marshmallow μπορεί να έχει παρόμοιο καταπραϋντικό αποτέλεσμα όπως η γλυκόριζα, και οι καθαρτικές της ιδιότητες το καθιστούν κοινό συστατικό στα ιατρικά τσάγια.Ίσως είναι καλύτερο να πίνετε ένα φλιτζάνι τσάι προς το τέλος της ημέρας.

8. Χαμομήλι

Το χαμομήλι είναι ένα γνωστό αρωματικό βότανο που χρησιμοποιείται στα τσάγια για τις καταπραϋντικές του επιδράσεις στο σώμα.

Η κατανάλωση ενός φλιτζανιού τσαγιού χαμομηλιού μετά τα γεύματα ή προς το τέλος της ημέρας μπορεί να βοηθήσει στην ηρεμία των μυών στα έντερα και στην επιτάχυνση του χρόνου ανάμεσα στο γεύμα και την κίνηση του εντέρου.

9. Μαϊντανός

Ο μαϊντανός είναι ένα κοινό βότανο που μπορεί να βοηθήσει στις πεπτικές διαταραχές. Ένα τσάι που περιλαμβάνει τα φύλλα ή τους σπόρους του φυτού μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της ήπιας δυσκοιλιότητας.

Παραδοσιακά, οι άνθρωποι μασάνε τα φύλλα ή τα στελέχη του φυτού για να αντιμετωπίσουν θέματα όπως κακή αναπνοή.

Κίνδυνοι από τσάι βοτάνων

Αν και πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν τσάι από βότανα για να είναι χαλαροί, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη.

Τα τσάι από βότανα είναι ασφαλή για τα παιδιά;

Μόνο οι ενήλικες πρέπει να καταναλώνουν καθαρτικά τσάγια ή βότανα επειδή αυτά μπορούν να προκαλέσουν διαφορετικά αποτελέσματα σε παιδιά.

Ρωτήστε γιατρό σχετικά με τους καλύτερους τρόπους αντιμετώπισης της δυσκοιλιότητας στα παιδιά. Ορισμένες φαρμακευτικές αγωγές καθαρτικών φαρμάκων είναι διαθέσιμες για τους νεότερους.

Παρενέργειες των τσαγιών βοτάνων

Ορισμένα συστατικά στα τσάγια, όπως στο senna, μπορεί να προκαλέσουν παρενέργειες και να αυξήσουν τον κίνδυνο πρόσθετων προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένης της διάρροιας.

Τα ενεργά συστατικά του τσαγιού μπορούν επίσης να αλληλεπιδράσουν με μερικά φάρμακα.

Πριν αγοράσετε ένα τσάι για να απαλλαγείτε από τη δυσκοιλιότητα, ρωτήστε έναν γιατρό ή φαρμακοποιό εάν τα συστατικά θα αλληλεπιδράσουν με οποιαδήποτε άλλα φάρμακα.

Μακροχρόνια χρήση

Τα τσάι από βότανα μπορούν να βοηθήσουν περιστασιακά στη δυσκοιλιότητα, αλλά δεν αποτελούν μακροπρόθεσμη λύση.

Αν κάποιος χρησιμοποιεί συνέχεια τσάγια ως καθαρτικά, θα πρέπει να δει έναν γιατρό για να διαγνώσει την αιτία της χρόνιας δυσκοιλιότητας. Ένας γιατρός μπορεί να συστήσει μια θεραπεία που να είναι αποτελεσματική μακροπρόθεσμα. Η χρόνια δυσκοιλιότητα μπορεί να σηματοδοτήσει μια υποκείμενη κατάσταση, οπότε η λήψη διάγνωσης είναι σημαντική.

Άλλες θεραπείες για δυσκοιλιότητα

Τα άτομα που έχουν δυσκοιλιότητα πρέπει να πίνουν πολύ νερό για να παραμείνουν ενυδατωμένα.

Πολλά καθαρτικά είναι διαθέσιμα και τα περισσότερα είναι πολύ αποτελεσματικά στη θεραπεία της περιστασιακής δυσκοιλιότητας.

Οι ακόλουθες στρατηγικές μπορούν να αποτρέψουν την επαναλαμβανόμενη δυσκοιλιότητα:

  • Μείνετε ενυδατωμένοι. Η ενυδάτωση είναι απαραίτητη για την καλή υγεία του εντέρου και τη συνολική λειτουργία του σώματος. Τα άτομα με επαναλαμβανόμενη δυσκοιλιότητα πρέπει να πίνουν περισσότερα από 8 ποτήρια την ημέρα.
  • Αύξηση δραστηριότητας. Η σωματική δραστηριότητα διεγείρει το πεπτικό σύστημα και συμβάλλει στην τακτική διατήρηση των κινήσεων του εντέρου.
  • Μειώστε το άγχος. Τεχνικές όπως η γιόγκα , οι αναπνευστικές ασκήσεις ή ο διαλογισμός μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν δυσκοιλιότητα που σχετίζεται με το άγχος.
  • Βελτιώστε τη διατροφή σας. Η κατανάλωση πολλών τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, συμπεριλαμβανομένων λαχανικών και φρέσκων, ολόκληρων φρούτων, βοηθά συχνά στη ρύθμιση των κινήσεων του εντέρου.

Συμπερασματικά

Μερικά βότανα βοηθούν στην πέψη και βοηθούν τη διέλευση των κοπράνων, ανακουφίζοντας περιστασιακά τη δυσκοιλιότητα.

Ωστόσο, σοβαρή ή μακροχρόνια δυσκοιλιότητα μπορεί να έχει μια υποκείμενη αιτία που απαιτεί ιατρική θεραπεία.

Εάν η δυσκοιλιότητα εμφανίζεται συχνά ή διαρκεί περισσότερο από μερικές ημέρες κάθε φορά, επισκεφθείτε έναν γιατρό.

Για όσους ενδιαφέρονται να δοκιμάσουν τα τσάγια που αναφέρονται παραπάνω, υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από μάρκες και γεύσεις για να διαλέξετε. Υπάρχουν σε καταστήματα υγιεινής διατροφής και σε σούπερ μάρκετ.

admin9 φυτικά τσάγια για τη δυσκοιλιότητα

Related Posts

2 comments

Join the conversation

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *